torsdag 8 maj 2014

Det här med tennisen

Alltså, det här med tennisen. Det är så himla kul! Aldrig hade jag väl trott att jag skulle spela tennis och tycka det var kul! 

Jag har ju haft lite som tema här att testa olika saker (läs sporter) som man inte kan/hinner göra hemma. Så det har ju blivit en del yoga i alla möjliga konstiga former: Iyengar, Ashtanga, Bikram etc. Det har blivit konstiga gym pass: HIIT, VIPR, TRX. Det har blivit fotboll. Och sedan ett tag tillbaka så tar jag tennislektioner tillsammans med en kompis. 

I morse visade termometern bara 4 grader och det var iskallt både ute och inne. Dörte och jag hade bestämt 9.15 på planen (efter avlämning vid skolan) och sen skulle vi köra 45 min. Men 45 min blev till två härliga timmar i solen. Vilken underbar morgon!

Sedan tyckte vi att vi hade gjort oss förtjänt av både kaffe och frukost på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar