onsdag 14 maj 2014

Körkort, Svenska kyrkan och idéer

Jo, jag insåg för ett tag sedan att mitt körkort höll på att löpa ut. Alla dessa administrativa bekymmer, det är inte min starka sida. Men, allt går ju, och hinder är till för att övervinnas. Och ärligt talat så var det ganska smidigt. 

I alla fall; för att få ett nytt svenskt körkort som utvandrad till Australien, så måste man beställa blanketter från svenska ambassaden i Canberra. De ska fyllas i tillsammans med ett intyg om att man faktiskt bor i Australien. Sedan skickar man helt enkelt in en ansökan tillsammans med ett foto, precis som vanligt. Detta gjorde jag för ett par veckor sedan och för någon dag sedan kom ett mail från ambassaden att mitt körkort nu kunde hämtas ut på Svenska kyrkan i Melbourne. Helt perfekt! 

 Så Vilgot och jag tog med oss hans kompis Karl-Christian, som är från Danmark, och åkte till kyrkan i Toorak. En sådan ljuvlig eftermiddag. Högt och fint i luften nu, strålande solsken och varma dagar.

 Killarna ville ha glass och jag tog en klassiker: kaffe med mjuk pepparkaka. Åh, så gott det var!

En kompis Malin, som bor på andra sidan stan, anslöt tillsammans med sin lillkille Ludvig och medan killarna sprang omkring i den parkliknande trädgården fick vi lite tid att prata om idéer för framtiden. Spännande!

Är det inte två skandinaver? Jo, jag tror det faktiskt...! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar