måndag 12 maj 2014

Mother´s day

I går var det alla mammors dag här i Australien. En dag som firas väldigt intensivt (såklart till min stora glädje...!)! Folk hälsar med "happy mothers day" som om det hade varit god jul eller glad påsk, och jag kan gilla det. För ska man fira så ska man ju fira ordentligt. Inte bara den kommersiella delen av mothers day, utan omtanken och kärleken också. 

Vi började dagen på fotbollsplanen, andra träningen för i år. Signe var fortfarande lite hängig, men hon älskar det verkligen och vill gärna hänga med. Vilgot var taggad till tusen och tycker det är "awesome"!!

Dessa små liv som är mitt liv. Jag är så glad att vi fick möjligheten att åka hit och lära känna varandra så mycket bättre. Så mycket mer tid vi har för varandra här. 

Och glädjetårar i ögonen när Vilgot överlämnade denna fina dikt tillsammans med ett armband och ett kort. Mina kära barn! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar