måndag 5 maj 2014

Fotbollsfamiljen

Så helgen ägnades ganska mycket åt att förbereda, genomföra och vila efter första fotbollsträningen i Sandringham Soccer Club.

De hade stort behov av nya tränare så jag tänkte i min enfald "hur svårt kan det vara?" och anmälde mig till coach training. Så det blev en lördag tillsammans med andra rookie coacher för att lära om fotbollsövningar för barn men framförallt  - att ha kul. Och det var verkligen kul, jag var så supertaggad när jag kom hem. Härlig känsla!

Lite chockartad söndag dock när jag fick besked att huvudcoachen i mitt lag förmodligen inte skulle kunna komma pga en skada...!! Jag stod där alldeles själv, jag som aldrig sett eller gjort en riktig fotbollsträning i hela mitt liv!!! Fullt med förväntansfulla barn (och föräldrar!!) runt omkring. Så, bara att hugga in. Hämta mål, bollar, flaggor, konor och västar. Sätta upp en plan och sätta i gång. Fick god hjälp av head of coaching i klubben, tack för det!

Mitt i passet så började det att vräka ner regn, och det vara redan ganska kallt. Så det blev ett abrupt slut. Men tur att det alltid finns grillad korv med bröd och varmt kaffe överallt och ingenstans i Australien. Några mammor o pappor som står och grillar varje söndag.

Sedan cyklade vi hem och tog varma bad och stannade inne resten av dagen. Regnet fortsatte vräka ner och temperaturen kom inte över 14 grader på hela dagen.... Brr!

Signe och Vilgot var så supertaggade för fotbollen och det var kul att se dem springa omkring och ha kul på planen! Det blir en rolig säsong!

2 kommentarer:

  1. Sötnötter!! Det är ju tur att tränaren har spelat fotboll innan... och har lite fallenhet för sporten... eller iaf att man har sett vm -94 på TV o vart störtkär i allihopa! ;) it runs in the family.

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur? Jag tänker att det är nog tur att de är under 5 som jag coachar... :)

    SvaraRadera