torsdag 24 april 2014

Det här gör mig lite oroad...


Även om inte den australiensiska livsstilen är jättelångt från den svenska, så är det ändå skillnader. Hemma upplever jag att vi har (och kan ha) en stark tro till överheten, staten, kommun, regelsystem, lagstiftning, konsumenträtt etc. Kanske är jag själv lite på gränsen till naiv i min tilltro. Men jag känner att i Sverige så finns ett allmänt kritiskt granskande, både från myndigheter, media och privatpersoner som gör att vi är mer eller mindre tvingade att ha en hög kvalitet på produkter och tjänster.

Det är inte riktigt så här. Eller, jag uppfattar det inte så här. Många produkter och tjänster paketeras snyggt, men innehållet är inte riktigt vad man tänkt sig.

Därför blir jag lite bekymrad när jag läser på barnens tandkräm att den är sockerfri. Eller ska jag vara lugn och trygg med att jag gjort ett bra val? Jag blir lite oroad, för saker som jag tar för givet hemma, är uppenbarligen inte lika självklara här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar