onsdag 23 april 2014

Hemmadag med lilleman


Onsdagar en en av Vilgots och mina hemmadagar. Man skulle väl kunna säga att vi har ofta lite olika förväntningar på våra hemmadagar. Vilgot vill helst leka HELA TIDEN och frågar direkt på morgonen vem han ska kunna leka med i dag. Jag tycker väl mer att det är rätt bra om han får lite avkoppling från att leka och kan bara vara lite hemma, och följa med mig på lite uppdrag. 

Något som vi båda tycker är viktigt är att fika, så det gör vi mycket...


Vi hade också hört rykten om att det såldes riktiga våffeljärn på Big W (en stor supermarket här), så vi fick ju såklart åka till det stora köpcentrat Southland för att leta. Men tyvärr ingen lycka idag... Det blev i alla fall en sushilunch, Vilgots önskemål. Gurka- och avokadorullar ska det vara. Med mycket soya.  12 bitar klämde han i sig. 


Sedan blev det "food shopping" på Morabbin Wholesale. Där finns det mesta som man behöver i grönsaksväg. Det är inte direkt ett glammigt ställe, tvärtom. Ganska skabbigt faktiskt. Men fina grönsaker och bra pris. Det passar ju en sm(n)ålänning som jag.

Och nu är det snart dags att hämta Signe. Sen blir det middag. Barnen och jag äter ofta vid 4.30 tiden redan. De är rätt hungriga efter en lång dag i skolan med bara en smörgås till lunch. Kvällsmackan äter de tillsammans med Lars när han kommer hem lite senare. Gott så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar