onsdag 23 april 2014

Tre saker

Vad sägs om en liten lista?

Här kommer tre saker/fenomen i Australien som jag aldrig trodde att jag skulle uppskatta:

1. Fitted sheets
Detta finns ju i Sverige också, men i Australien är det det enda som säljs. Alltså inte vanliga släta underlakan, utan "resårlakan", som man trär på madrassen. Jag har alltid tyckt att dessa lakan varit opraktiska eftersom de är helt hopplösa att vika och förvara i garderoben. Men, jag har ändrat mig! Vad gör lite knöl i garderoben mot smidigheten att byta lakan. Me like fitted sheets!

2. Dresscode träningskläder
Hemma var jag absolut av åsikten att träningskläder hör till gymmet, löpspåret eller yogamattan. Här har jag fått ändra åsikt. Den allmänna dresscoden bland ladies här är: lycra, lycra och åter lycra (om du inte är en superfixad mamma med high heels etc). Lycra i alla möjliga färger. Alltid kombinerat med någon form av jympadojja. Inga konstigheter. Så smidigt att bara stiga upp på morgonen, rakt i lycran. Noll fix. Om man sen kommer i väg till gymmet är en annan sak. Kanske hamnar man på ett café istället. Det händer. Sen går man bara hem o duschar lite senare. Och byter om lagom till eftermiddagen. Eller så struntar man i det. Så jag har ändrat mig! Me like dresscode träningskläder!

3. Kaffe innan maten
Kaffe har för mig alltid varit drycken som dricks EFTER måltiden alternativt som solitär som i FIKA. Aldrig hade jag trott att jag helt bekvämt skulle kunna klippa både en och två strong latte INNAN jag äter lunchen. Eller, en och en halv innan och en kall halva till maten. Det är så märkligt att skriva detta men, jag har ändrat mig. Kaffet är gott innan maten. Me like!


Här sitter fina mamma och njuter av att snart få dricka sin Aussie Strong Latte. Gammal bild från vår resa till Sydney i februari. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar