fredag 11 april 2014

Tio (!) år som man och hustru

10 årig bröllopsdag. Hur firar man det?

Oj, det har varit mycket funderande fram och tillbaka. Vi hade tänkt att göra en kitesurfing kurs tillsammans, men det dåliga vädret tvingade oss att ändra våra planer. Det blev en kväll med limmade skor, trasiga byxor och fullkomligt ösregn! På något sätt så vi. Att det blir lite som det blir. Kanske inte som planerat, men alltid med värme och glädje.

Av oss blir jag hel. Det enda jag behöver är dig och våra barn. Jag följer dig vart du går. För jag vet att du följer mig. 

Men det var ju såklart inte bara missöden... Nej, en fantastisk kväll med en underbar matupplevelse på Japanska "hemliga" restaurangen Hihou. Helt otroligt att få knacka på en svart dörr i ett till synes mörkt hus, för att sen bli eskorterad in i restaurangen. Väl därinne serverades underbara japanska smårätter, smaker som jag aldrig smakat tidigare.

Sedan blev det en snabb promenad genom CBD för att hinna till nästa underjordsställe, HiFi, där Luke McGregor körde stand-up som en del av Melbourne International Comedy Festival. Det var hur kul som helst och ärligt talat, så viktigt och skönt det är att skratta tillsammans ibland!

Sedan blev det tåget hem och lösa av underbara barnvakten Ruby, som kojsat barnen i sina sängar.

En underbar kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar