tisdag 29 april 2014

Hemmafrudag DELUXE

Ja, ibland kommer de. Kanske när man som bäst behöver det. Hemmafrudagarna DELUXE! (Du kommer avsky mig efter detta inlägg...)

Efter en ilsken morgon med ryggont, influensakänning i hela kroppen, hällregn och kinkiga barn (inte deras fel, men de blev ju kinkiga eftersom jag var kinkig...), bestämde jag mig för att tacka nej till en tur till IKEA och på egen hand åka till Chadstone. Chadstone är typ södra hemisfärens största shopping town, bara 20 min härifrån. Där finns allt ifrån det billigaste till det allra lyxigaste.

Och tänk vad lite gammal hederlig shopping kan göra ibland. Några fina kassar att gå och bära på. En kaffe på egen hand på ett hippt kafé. Botar till och med influensasymptom.


Efteråt fick jag åka till en väninna och bekräfta att jag gjort bra inköp. Det tyckte hon såklart. 

Sen blev det hem och göra lite utrensning i garderoben. Göra plats liksom. Det var nödvändigt. Och så skönt efteråt. Sorterade också allt efter typ och färg. (Ja, det är lite desperate housewife över det....)

Full av energi brände jag sedan av snabba 7 km runt Black Rock innan barnen skulle hämtas. 

Hemmafrudag DELUXE helt enkelt! 

(Nu ska jag på YOGA). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar